Våra villkor

HUR MAN PLACERAR EN ORDER

 För att göra en beställning, välj den produkt du vill köpa, välj ev storlek och färg och placera den i din kundvagn. Fortsätt sedan till kassan, där du fyller i dina personuppgifter och betalar för beställningen. En order är bekräftad först när den är mottagen av myBLISS & Co och betalning har godkänts. En digital orderbekräftelse skickas till angiven e-postadress när du slutfört ditt köp. Detta är ett kvitto/betalningsunderlag för din beställning. Som kund behöver du inget konto för att kunna lägga en order, men du behöver ange en giltig email-adress och kontaktinformation i kassan. Om du vill kan du registrera dig i kassan för att underlätta framtida beställningar samt ta del av erbjudanden.

 LEVERANSINFORMATION

 myBLISS & Co strävar alltid efter att skicka din order så snart som möjligt efter beställning. Din order behandlas normalt inom 2-3 arbetsdagar med vissa undantag såsom vid tex kollektionsläpp, inventering, helgdagar och rea. 1-3 arbetsdagar efter att beställningen skickas så når din beställning dig, beroende på vilket alternativ du valt. Vänligen observera att uppskattad leveranstid just är en uppskattning och att tiden kan variera beroende på yttre faktorer utanför myBLISS & Co´s och dess budfirmans kontroll. Du blir aviserad via mail eller sms om du uppgett ditt mobilnummer när dina varor finns att hämta. myBLISS & Co använder DHL som fraktbolag och ditt paket levereras till närmaste utlämningsställe.

 Kostnaden för frakten anges när du kommer till kassan, innan du bekräftar din beställning. Avgiften inom Sverige är 55kr. Beställningar över 399kr är fraktfria.

 EJ UTLÄMNAT PAKET

Vi förbehåller oss rätten att debitera minimum 300 kr för ej uthämtade paket/varor för att täcka frakt- och hanteringskostnader. Betalning ska ske inom 14 dagar från fakturadatum.

 ÅNGERRÄTT/Öppet köp/Bytesrätt

Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp eller byta din vara inom en period på 14 dagar efter att du har mottagit ditt paket. Kontakta oss alltid innan du återsänder din vara och ange vilken vara det gäller, beskriv ev fel på varan. Köparen står själv för returfrakten vid ångrat köp eller byte och varan ska vara oanvänd samt befinna sig i samma skick som varan gjorde vid leveransen. Detta gäller även varans etiketter, påsar mm. myBLISS & Co kan tillhandahålla fraktsedel för retur om du önskar,  vi tar då ut en avgift som variera beroende på paketets storlek. Kontakta oss så får du detaljerad information.

 REKLAMATIONER

Om en vara är trasig så kontakta oss senast 14 dagar efter leverans. Vi kontrollerar samtliga varor före leverans. En detaljerad beskrivning skall skickas till myBLISS & Co. Glöm inte att lämna ditt namn, telefonnummer samt ordernummer. Fraktskador anmäls till DHL.

 COOKIES

Den här webbplatsen använder cookies men sparar inga personliga uppgifter. Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats informeras om vad cookies används till. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator när du besöker en webbplats. Nästa gång du besöker webbplatsen kan webbläsaren använda den för att visa sidorna enligt dina inställningar. Om du inte vill tillåta att cookies lagras på din dator och stänger av funktionen kommer shopen inte att visas på ett korrekt sätt och du kommer inte att kunna handla hos oss.

PERSONUPPGIFTER

På myBLISS & Co värnar vi om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd (t.ex. skulle vi aldrig sälja dina personuppgifter till ett annat företag).  Det är viktigt för oss att du känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor: info@mybliss.se . Med personuppgifter menas all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person, tex namn och adress.

 I vilket syfte sparar vi dina uppgifter?

  • För att kunna hantera beställning/ köp.
  • För att kunna hantera kundserviceärenden.
  • För att kunna genomföra och hantera deltagande i tävlingar. 
  • För att kunna hantera dina erbjudanden.
  • För att kunna fullgöra företagets rättsliga förpliktelser.
  • För att kunna leverera en personligt anpassad upplevelse av våra tjänster.

Uppgifterna sparas i max 3 år.